Hoe goed is jouw webshop?

Hoe goed is jouw webshop?

Iedere webwinkelier probeert zo veel mogelijk te verkopen met zijn of haar webshop. Maar hoe weet je hoe goed jouw webshop eigenlijk is in vergelijking tot de "norm"? In dit blogartikel geven wij ook een praktische tip om gratis en snel jouw producten of diensten snel bij een groot publiek te krijgen.

Waarom wil je weten hoe goed jouw webshop is?

Er zijn heel veel specialisten die je kunnen vertellen wat er allemaal aan jouw webshop verbeterd kan worden. Daar hoort ook altijd een factuur bij. Toch wil je weten of de aanpassingen die gedaan zijn aan jouw webshop meer kopende bezoekers opleveren. Je wilt een compleet overzicht hebben van wat er allemaal speelt voor en achter de schermen van jouw webshop, ook de dingen die je niet zelf kunt zien.

Je zou ook willen weten waar de webshop van jouw concurrent zwak in is, zodat jij deze daar kunt verslaan.

Je wilt weten hoe goed jouw webshop is om snel meer te verkopen.

Meten is weten!

Om te bepalen hoe goed jouw webshop is, moet je objectief een groot aantal waarden meten. Met alleen de back office van jouw webshop en de gegevens van Google Analytics mis je nog heel veel belangrijke meetgegevens. En als je de meetgegevens bij elkaar hebt, wat zegt dat dan nog?

Om objectief en onafhankelijk te kunnen vaststellen hoe goed jouw webshop is, meten wij webshops op meer dan 100 belangrijke punten. Daarnaast kijken wij of jouw webshop ook naar menselijke maatstaven (usability) goed presteert. Wij meten en beoordelen nu al vijf jaar webshops en kunnen dus goed vergelijken.

De beste webshop scoort 100%. Doordat de technologie op internet dagelijks verandert en niet elke webshop alle functies gebruikt, is een 100% score uitgesloten. Over het algemeen is een score boven 50% een goede webshop. Bol.com scoort 55,04% op onze hitlijst. Meting 30-03-2017.

De meeste webshops hebben een score tussen de 40 en 45% Nu lijkt een paar procent niet veel, maar in de praktijk is dat het verschil tussen een leuk visitekaartje op internet en succesvol zaken doen met een webwinkel. In de praktijk is 1% verbetering van de score gelijk aan 20% meer bezoekers of in eens meer verkopen of een hogere plaats in de ranking van Google en Bing of een combinatie van dat alles samen.

Bij de meeste webshops is de techniek op orde. Immers, als iets niet werkt, zie je dat snel genoeg of jouw bezoekers melden het wel. De verbeteringen zitten dan ook vaak in de SEO en in de usability.

Waar bijna alle webshops het laten liggen is in de zichtbaarheid voor het publiek; Public Presence. Public Presence zegt iets over hoe goed jouw webshop verbonden is met de zoekmachines en de social media. Om een hoge score te bereiken met Public Presence moet je met je producten en diensten in alle relevante social media aanwezig zijn en regelmatig met relevant nieuws of nieuwe producten komen via een goed Blog, LinkedIn, FaceBook, Pinterest, Google+, Twitter en anderen. 

Het is heel belangrijk is om uit te zoeken van welke social media jouw klanten het meest gebruikmaken. Daar richt je dan alle aandacht op. Elke week een blog met daaraan gekoppeld een post op alle voor jouw bedrijf belangrijke social media is goed te doen en levert gegarandeerd aandacht op.

Tip voor het verbeteren van jouw webshop!

Deze week een praktische tip om goedkoop en snel jouw producten blijvend onder de aandacht te brengen. Maak gebruik van RSS in jouw webshop.

Ondanks het feit dat Google al een tijdje niets meer met RSS doet, is dit nog steeds een heel populair en gemakkelijk in te zetten functie. Het kost niks en je hebt een enorm bereik.

Wij zien in onze metingen vaak dat een webshop wel een RSS-feed heeft, maar dat deze niet "leeft" of gewoon niet juist is geïnstalleerd.

Check hier of klik op de afbeelding hieronder om te zien of jouw webshop een RSS-feed heeft en of deze werkt. De leestijd van dit blog heb je dan meteen terugverdiend en de wereld kan kennis nemen van jouw aanbod.

online rss checker voor jouw website


Als je na het lezen van bovenstaande wilt weten waar jouw kansen met een webwinkel liggen, neem dan gerust even contact met ons op.

Wil je weten hoe jouw webshop werkelijk presteert? Laat jouw webwinkel dan hier doormeten.

Geplaatst 31-03-2017 door Michael Sonder 245
Prev
>