Gaat blokker het online redden?

Gaat blokker het online redden?

Blokker sluit honderden winkels en er verdwijnen 1900 banen. De winkelcentra worden leger en leger. Dat is goed nieuws voor de online winkels. Gaat blokker het online wel redden?

Vergelijk blokker.nl met bol.com

Blokker is druk met de fysieke tak van het bedrijf. Op online verkoop via blokker.nl ligt in ieder geval de focus niet.

Wij hebben vandaag blokker.nl en bol.com gemeten. Hieronder onze bevindingen, waar iedere webwinkelier van kan leren.

In onze index scoort blokker.nl 51% en bol.com 56%. Niet veel verschil zou je zeggen. Toch wel! Elke procent boven een totaalscore van 50% vraagt telkens 100% meer inzet van de webwinkelier. Dus als blokker bol.com wil evenaren met online verkoop, dan zal blokker 500% meer moeten investeren dan ze tot nu toe al gedaan hebben!

Vergelijk onderstaande twee producten van bol.com en blokker.nl maar eens in opbouw en presentatie. Dat spreekt boekdelen. Voor wie het zo snel niet ziet, waar zou jij zelf gevoelsmatig liever kopen? Even afgezien van de aanbiedingsprijs van blokker (16-5-2017).

Zoek de tien verschillen....
presentatie prullenbak op bol.compresentatie prullenbak op blokker.nl
Presentatie prullenbak bol.comPresentatie prullenbak blokker.nl

Wat kun jij leren van het verschil in online benadering tussen blokker.nl en bol.com?

Het meest opvallende aan blokker.nl is dat zij niet veel gelegen laten liggen aan de wensen van de online klant. Dat doet bol.com veel beter. Het lijkt wel alsof blokker vergeten is om de adviesfunctie van de oudhollandsche winkelbediende te vertalen naar online. Blokker denkt waarschijnlijk dat als je een plaatje van een product met wat summiere gegevens in de webshop plakt en de SEO redelijk is de verkopen wel lopen.

De moraal van dit blog is dat je de klant kunt overhalen tot verkoop in jouw webwinkel door er voor te werken. Vertel de klant wat hij weten wil en wat hij weten moet. Doe dat net als in een echte winkel waar de verkoper jou uitgebreid informeert over het product. Neem de klant bij de hand en leid hem naar zijn of haar doel.

Informeer de klant en breng hem of haar vooral niet in verwarring. Houd het beeld rustig en overzichtelijk. Informeer, informeer en informeer de klant!
Content = King (citaat E.v.M).

Als je na het lezen van bovenstaande wilt weten waar jouw kansen met een webwinkel liggen, neem dan gerust even contact met ons op.

Wil je jouw webshop vergelijken met jouw grootste concurrent? Laat beide webshops dan hier doormeten.

Deze voucher: B1FG3788 geeft jou bij bestelling van een uitgebreide meting van je eigen webshop recht op één gratis meting van de webshop van je grootste concurrent.

Geplaatst 16-05-2017 door Michael Sonder 511
Prev
>