E-commerce manager

Wat kan een e-commerce manager voor jouw bedrijf betekenen?

Wil je jouw bedrijf online laten groeien, dan kan een e-commerce manager jou helpen met een goede e-commerce strategie en e-commerce beleid.
 
Jij hebt een bedrijf en je voelt de noodzaak om meer en meer online zaken te doen met jouw afnemers en ketenpartners. Jij tast in het duister over wat een e-commerce manager voor jouw bedrijf kan betekenen. Wat is eigelijk de rol en toegevoegde warde van een e-commerce manager?

Misschien heb je binnen jouw bedrijf de marketingmanager of zelfs de manager ICT belast met e-commerce zaken. Zij worden geacht om e-commerce er bij te doen, naast hun reguliere werk. Misschien heeft jouw CIO de rol van e-commerce manager op zich genomen en maakt daarbij gebruik van de verschillende afdelingsmanagers die elk deeltaken op e-commerce gebied uitvoeren. E-commerce, dat met de dag meer belang krijgt binnen jouw bedrijf wordt zo versnipperd uitgevoerd. Je merkt dat afdelingen het eigen belang voor het gemeenschappelijke belang laten gaan.

Een e-commerce manager is een verbindende factor tussen alle bedrijfsafdelingen en moet zich hier vrij tussen kunnen bewegen. Een e-commerce manager moet zich niet bezig houden met programmeren, online marketing, ICT en webdesign. Wel kan hij of zij de professionals binnen die verschillende vakgebieden faciliteren en daarmee de e-commerce strategie duidelijk vorm en inhoud geven en jouw bedrijf stevig verankeren in de digitale markt.

E-commerce is de laatste jaren snel een volwaardig vak geworden. Er zijn daarom nog maar weinig ervaren e-commerce managers. Jij wilt weten over welke capaciteiten een e-commerce manager moet beschikken en welke werkzaamheden bij een e-commerce manager horen te liggen.

Je mag het volgende van een e-commerce manager verwachten:

- opstellen en ontwikkelen van de e-commerce-strategie
- definitie van de KPI's op basis van de zakelijke wensen en vereisten
- aansturing van alle online gerelateerde activiteiten
- coördinatie gekwalificeerd webshopbezoek, conversie en klant-retentie
- maximaliseren return on investment (ROI)
- omnichannelstrategie.

E-commerce is heel belangrijk om jouw verkoopactiviteiten mee te laten bewegen met de markt. Je hebt iemand nodig die bedrijfsbreed de coördinatie van alle online gerelateerde zaken op zich neemt.

Heb jij een vacature voor een (interim) e-commerce manager? Neem dan nu contact met ons op.

06 1969 6627

info@euria.nl

Contactformulier

Los product