Wil je jouw bedrijf online laten groeien, dan kan een e-commerce manager jou helpen met een goede e-commerce strategie en e-commerce beleid.
Jij hebt een bedrijf en je voelt de noodzaak om meer en meer online zaken te doen met jouw afnemers en ketenpartners. Jij tast in het duister over wat een e-commerce manager voor jouw bedrijf kan betekenen. Wat is eigelijk de rol en toegevoegde warde van een e-commerce manager?
Misschien heb je binnen jouw bedrijf de marketingmanager of zelfs de manager ICT belast met e-commerce zaken. Zij worden geacht om e-commerce er bij te doen, naast hun reguliere werk. Misschien heeft jouw CIO de rol van e-commerce manager op zich genomen en maakt daarbij gebruik van de verschillende afdelingsmanagers die elk deeltaken op e-commerce gebied uitvoeren. E-commerce, dat met de dag meer belang krijgt binnen jouw bedrijf wordt zo versnipperd uitgevoerd. Je merkt dat afdelingen het eigen belang voor het gemeenschappelijke belang laten gaan.
Een e-commerce manager is een verbindende factor tussen alle bedrijfsafdelingen en moet zich hier vrij tussen kunnen bewegen. Een e-commerce manager moet zich niet bezig houden met programmeren, online marketing, ICT en webdesign. Wel kan hij of zij de professionals binnen die verschillende vakgebieden faciliteren en daarmee de e-commerce strategie duidelijk vorm en inhoud geven en jouw bedrijf stevig verankeren in de digitale markt.
E-commerce is de laatste jaren snel een volwaardig vak geworden. Er zijn daarom nog maar weinig ervaren e-commerce managers. Jij wilt weten over welke capaciteiten een e-commerce manager moet beschikken en welke werkzaamheden bij een e-commerce manager horen te liggen.
- opstellen en ontwikkelen van de e-commerce-strategie
- definitie van de KPI's op basis van de zakelijke wensen en vereisten
- aansturing van alle online gerelateerde activiteiten
- coördinatie gekwalificeerd webshopbezoek, conversie en klant-retentie
- maximaliseren return on investment (ROI)
- omnichannelstrategie.
E-commerce is heel belangrijk om jouw verkoopactiviteiten mee te laten bewegen met de markt. Je hebt iemand nodig die bedrijfsbreed de coördinatie van alle online gerelateerde zaken op zich neemt.
Heb jij een vacature voor een (interim) e-commerce manager? Neem dan nu contact met ons op.
Specialist in e-commerce
• e-commerce consultancy
• e-commerce management
• omnichannel strategie
• webshop usability & routing
• social media en social marketing
• E-retail Business to Consumer (B2C)
• E-commerce Business to Consumer (B2C)
• E-commerce Business to Business (B2B)
• E-commerce Factory to Business (F2B)
• E-commerce Factory to Consumer (F2C)
• Multishops B2C en B2B
Euria laat zien waar de kansen liggen met een webwinkel.
Wat zijn de trends op het gebied van e-commerce?
Succes met een webwinkel is er voor iedereen!
Voor een moderne winkel hoef je
de deur niet meer uit.
Als klant van Euria krijg je een eigen klantportaal met zakelijke informatie en handige gratis webtools en tips.
Wil je klant worden bij Euria? Vraag dan hier een account aan.
Specialist in e-commerce
• e-commerce-strategie
• e-commerce-advies
• webshop usability & routing
• social media en social marketing
Wij delen graag onze kennis en ervaring met e-commerce.
Telefoon 06 1969 6627
E-mail: info@euria.nl
Web: www.euria.nl
Twitter: @euriawinkel
Kermenstein 78
4033 XJ Lienden
Van maandag - vrijdag
9:00 - 17:00 uur
Bezoek op afspraak